Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Dyrt glömma e-postadressen

Publicerad: 13 April 2011, 09:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:14

Att inte ange en tydlig e-postadress på sin sajt kan bli ett dyrt misstag. Telenor riskerade böter på en halv miljon.


Ämnen i artikeln:

KOTelenorKonsumentverket

E-handelslagen kräver att tjänsteleverantörer tydligt anger en e-postadress på sin sajt.

Att som Telenor nöja sig med ett elektroniskt kontaktformulär duger inte.

På Telenors sajt fanns fanns telefonnummer, chatmöjlighet och ett kontaktformulär – men ingen e-postadress. Det fick Konsumentombudsmannen att reagera och hota med böter på 500 000 kronor.

Nu har Telenor gjort om sajten och lagt till en e-postadress.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KOTelenorKonsumentverket

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.