Dyrt glömma e-postadressen

2011-04-13 11:17 Kristin Djerf  

Att inte ange en tydlig e-postadress på sin sajt kan bli ett dyrt misstag.   Telenor riskerade böter på en halv miljon.

E-handelslagen kräver att tjänsteleverantörer tydligt anger en e-postadress på sin sajt.

Att som Telenor nöja sig med ett elektroniskt kontaktformulär duger inte.

På Telenors sajt fanns fanns telefonnummer, chatmöjlighet och ett kontaktformulär – men ingen e-postadress. Det fick Konsumentombudsmannen att reagera och hota med böter på 500 000 kronor.

Nu har Telenor gjort om sajten och lagt till en e-postadress.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt