Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Dubbla glasskampanjer från Brindfors

Lowe Brindfors släpper uppföljaren de två prisbelönta kampanjerna Magnum Pleasure Hunt. Dessutom blir det även en kampanj för Magnumglassarna Pink och Black.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 16 April 2013, 11:09
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:49

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsUnilever

Uppföljaren till Unilevers ”Magnum Pleasure Hunt” har fått namnet ”Pleasure Hunt – 5 lost kisses”. Idén bygger på ett kidnappningsdrama där hjältinnan i ett digitalt spel ska rädda sin print och få en kyss. Spelet är utvecklat både för webben och för smartphones.

Idag går kampanjen upp på 18 marknader runt i världen.

– Det har varit viktigt att bjuda användaren på en upplevelse även i mobilen som är interaktiv, enkel, rolig och har höga produktionsvärden trots de teknologiska begränsningar som finns. ”Pleasure Hunt - 5 Lost Kisses” är en mobilupplevelse direkt i browsern som faktiskt är minst lika bra som många appar ute på marknaden, säger kreatörerna Patrik Westerdahl och Petter Lublin, i ett pressmeddelande.

Samtidigt släpps ännu en kampanj för Unilever – för Magnumglassarna Pink och Black. För 15 marknader har Lowe Brindfors skapat en interaktiv kampanj med namnet ”Magnum Moodometer” – där en webbkamera läser av hur användaren agerar, rör sig och dansar och på så sätt avgör om personen i fråga är ”Pink” eller ”Black”.

– De två kampanjerna är väldigt olika i sin karaktär men med den viktiga gemensamma nämnaren att båda grundar sig i idéer som engagerar användaren och får målgruppen av vilja delta vilket är den viktigaste faktorn när vi arbetar fram digitala idéer, säger Patrik Westerdahl och Petter Lublin.

Spela "Pleasure Hunt – 5 Lost Kisses" här.

Testa Magnum Moodometer här.

Arbetsgrupp

Lowe Brindfors:

Kundansvarig projektledare – Tina Jarlerud

Planner och strateg – Oscar Erlandsson

Digital producent – Sofia Jönsson

ECD – Rickard Villard

Ansvariga kreatörer – Patrik Westerdahl, Petter Lublin

Övriga Lowe Brindfors:        

Henrik Haeger, Kalle dos Santos, Josephine Wallin, Henning Wijkmark, Martin Bartholf, Markus Björk, Anna Tanser Wohlin, Jessica Nordlund, Tobias Löfgren, Jenny Lundgren, Calle Reimers, David Drew

Produktionsbolag Pleasure Hunt – 5 Lost Kisses: B-Reel/B-Reel Commercials

Produktionsbolag Magnum Moodometer: Acne Production

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsUnilever

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.