Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Dr Oetker testar Tinder och Spotify som reklamkanaler

Publicerad: 17 September 2020, 11:03

Livsmedelskoncernen Dr.Oetker testar nya reklamgrepp på Tinder och Spotify.

Omnicombyråerna DRUM och PHD tar matkoncernen Dr.Oetkers marknadsföring till Tinder och Spotify. Reklambudskapet: Frostigt kan snabbt hetta till.


Ämnen i artikeln:

TinderSpotify

Att byråerna valde just Tinder och Spotify var ingen slump, enligt ett pressmeddelande.

– Onlinedejting har blivit en given plats där romantiken blomstrar, vilket gjorde Tinder till en spännande plattform att nå målgrupperna på. Och ingen dejt blir ju fullständig utan rätt musik på plats, där Spotify blev en perfekt partner. Pizza Ristorante från Dr. Oetker kunde med andra ord vara med från första swipen till första dejten, kommenterar Fredrik Bayati, digitalchef på PHD i Göteborg, i pressmeddelandet.

På Spotify kan den som har gratiskonto höra reklamsnuttar med bland annat frijazz. På Tinder uppmanas målgruppen våga ta chansen på en salamifantast eller en ananasälskare med slogan ”frostigt kan snabbt hetta till”.

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TinderSpotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.