Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

DN om Ipad-sifforna: "Kommer att ta ett tag"

Publicerad: 26 Januari 2011, 09:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

DN:s Ipad-app har laddats ner av 26.000 personer och prisas sin funktionalitet. Samtidigt får den kritik för sin höga prissättningen, en fråga som är öppen för diskussion enligt Nils Öhman, chef för DN Digital.


Ämnen i artikeln:

BonnierDagens IndustriIpadSydsvenskanDagens Nyheter

Av de tre stora Bonniertidningarna ligger DN i topp. DI:s app som är gratis ligger tvåa med 20 000 nedladdade. Minst är Sydsvenskans app som laddats ner 6 000 gånger.

Nils Öhman är inte överraskad över statistiken.

– Det är en rimlig fördelning, vi är den största tidningen och var först ute. Det som är unikt för oss är att vi har fått till vår prenumerationstjänst.

Nils Öhman berättar att det just nu handlar om att etablera sig på en ny marknad och nå ut med appen.

Steg två blir att sälja prenumerationer. Men att få affären att gå runt kan ta tid.

– Vi rör oss framåt men det är klart att det här kommer ta ett tag. Det är viktigt att vi står på båda benen samtidigt som vi har ett öppet sinne för att modifiera våra annonsmodeller och vår prissättning.

Nils Öhman är dock nöjd med den feedback som tidningen har fått.

– Det vi kan notera är att vi har fått fina omdömen gällande kvalitéten. Det folk ifrågasätter är priset som man menar är för dyrt. Samtidigt gör vi någonting som man inte har gjort tidigare i den digitala världen och det är att ta betalt.

Läs Dagens Medias kartläggning av dyra Ipad-annonser i DM Plus.

Läs också Mindshares  Daniel Saberskis tips om hur man lyckas med Ipad-satsningen i DM Plus.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.