Digitalt
Di.se testas i Orvesto Internet
Publicerad: 15 mars 2012, 06:24
Di.se har börjat testköras i Orvesto Internet, med målet att på sikt ingå i Sifos digitala valuta.
DT
Dante Thomsen
I januari i år beslutade MSN att efter en tids tveksamhet gå in i TNS Sifos Orvesto Internet. Även Martin Ahrend, vd på Bink, som sköter di.ses sälj har varit tveksam till mätningen.
Men nu har alltså även DI.se börjat testas i Orvesto Internet. Målet är att sajten på sikt ska ingå i mätningen.
– Trafikvolymen från di.se är en av Sveriges allra kraftfullaste och därför ser vi gärna att vi kan jämföra di.se gentemot andra sajter även i Orvesto Internet. Om vi lyckas med en inkludering av di.se i Orvesto Internet kommer det underlätta för våra kunder samtidigt som det visar styrkan i di.se som produkt, säger Martin Ahrend i ett pressmeddelande.
Mätmetoden har inte ändrats, men däremot har den breddats med fler frågor riktade till beslutsfattare. Målet är att både bredda och vässa produkten.
Till skillnad från Kia-index, som är en teknisk mätning av antalet webbläsare som besöker en sajt, så är Orvestos undersökning baserad på en panel om 18 000 individer.