Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Discovery Networks tar OS till mobilen

För det italienska telekombolaget Tim innebär samarbetet att man får möjlighet till varumärkesassociation med OS mellan 2018-2020, med start under Vinter-OS i Pyeong Chang i februari. Foto: Jonathan Bennett

Discovery Networks International går ihop med Italiens största telekombolag Tim och lanserar satsningen "Official Mobile Broadcaster".


Publicerad 2017-06-26 12:45
Uppdaterad 2017-06-26 12:54

Ämnen i artikeln:

Discovery Networks

Dela artikeln:

När det stod klart att Discovery Networks vunnit sändningsrättigheterna till OS med start 2018, gick bolaget ut med ambitionen att tillgängligöra spelen på fler plattformar än någonsin tidigare.

Nu tas det första steget i den digitalt fokuserade strategin, när Discovery Networks International tillsammans med Italiens största telekomoperatör Tim lanserar satsningen "Official Mobile Broadcaster", för att göra det möjligt att ta del av OS i mobilen.

– Vårt samarbete möjliggör för oss att leverera den ultimata tittarupplevelsen för miljontals människor. Det här är en stor vinst för fans som vill konsumera exklusivt innehåll från de Olympiska spelen var som helst och när som helst, säger Jean-Briac Perrette, vd för Discovery Networks International, i ett pressmeddelande.

För Tim innebär samarbetet att man får möjlighet till varumärkesassociation med OS. Dessutom får man möjlighet att erbjuda sina kunder en specialiserad kanal med direkt tillgång till den senaste informationen och nyheterna om spelen direkt i mobilen – bland annat genom gratis tillgång till Eurosport Player.

Discovery Networks Swedens presschef Dan Panas säger till Dagens Media att mobilsatsningen är den första i sitt slag.

– Om någonting liknande kommer till Sverige kan jag inte kommentera i dagsläget, men jag kan säga att konceptet finns och att det ingår i vår strategi att erbjuda OS i fler skärmar än någonsin tidigare.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.