Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Discovery Networks tappar exponeringar

Publicerad: 11 November 2015, 11:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

Både Discovery Networks tappar exponeringar i webb-tv.


Ämnen i artikeln:

MMS

Under vecka 45 fick Discovery Networks 8 procent av reklamexponeringarna i webb-tv. Det är betydligt mindre än veckan dessförinnan då tv-huset låg på 15 procent.

Däremot ökar MTG TV, från en andel på 30 procent till 39 procent under vecka 45.

TV4 ligger kvar på 39 procent av exponeringarna, medan Aftonbladet går från 17 till 15 procent av de totalt 68,7 miljoner exponeringarna.

Största annonsör under vecka 45 var Procter & Gamble med 5,4 miljoner exponeringar. Den internationella jätten var även störst föregående vecka då man låg på 5 miljoner exponeringar.

Näst största annonsör under vecka 45 var låneföretaget Everydayplus med 5,3 miljoner exponeringar, därefter följde L’Oréal med 2 miljoner exponeringar.

Samtliga siffror kommer från MMS.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MMS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.