Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Digital nedräkning mot sommaren

Publicerad: 6 Maj 2010, 10:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Längtan till sommaren ska sälja mousserande vin.


Philipson Söderberg lanserar Sommarklockan.se i kampanjen för Fresita, ett mousserande vin smaksatt med jordgubbar. På sajten kan besökarna skapa en egen nedräkning för att använda på sin egen blogg eller sajt. Tillsammans med print-annonser i Svenska Dagbladet och en pr-drive vill man skapa intresse kring vinet.

– Det ligger väldigt bra i tiden, en längtan efter sommaren och en smak av färska jordgubbar, säger Staffan Dahlgren, marknadschef på Philipson Söderberg, till Dagensmedia.se

Att Philipson Söderberg står som avsändare bakom vinet märks inte på sajten. Mindre fokus på företaget bakom och mer fokus på själva produkten är en medveten strategi, menar Staffan Dahlgren. 

– Konsumenten måste kunna hitta produkten i hyllan, då lägger vi all fokus där.

Reklambyrå är Kelly & Ping.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.