Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Digital kaffekampanj ger mersmak

Publicerad: 15 November 2010, 05:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Kampanjen "The Whole Bean Messenger" drog fina besökssiffror till Gevalia


Ämnen i artikeln:

Gevalia

I våras sjösatte Gevalia den digitala kampanjen ”The Whole Bean Messenger" där man bland annat kunde skicka filmer till varandra och bjuda in vänner på en kopp kaffe.

Kampanjen gick på Facebook, i bloggar, som Iphone-app och i webb-tv.

Vid kampanjens slutskede hade "The Whole Bean Messengers" sajt fått 170 000 besök. 5 500 meddelanden hade skickats via Iphone-applikationen och 90 000 filmer hade skapats.

Ett resultat som Malin Jennerholm, marknadschef på Gevalia, säger sig vara mycket nöjd över.

– Det var en jättespännande och integrerad kampanj som fick ett fantastiskt gensvar som konsumenterna tycker har varit spännande.

Kommer ni följa upp kampanjen?

– Det är ingenting jag vill prata om nu men det är klart att en digital närvaro fortfarande kommer vara viktigt för hur vi driver vårt varumärke, säger Malin Jennerholm.

Gevalia har jobbat med Proximity, X-Com, B-Reel.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Gevalia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.