Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Digital handväska ska bredda Läkerols målgrupp

Publicerad: 16 Augusti 2012, 11:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Med en ny Facebook-kampanj hoppas Läkerol bli en självklarhet i varje kvinnas handväska.


Ämnen i artikeln:

Läkerol

Det är i samband med att Läkerol lanserar redesignade versioner av sina Läkerol Giants och Fruit Smoothies-påsar, illustrerade av konstnären Christina Drejenstam, som bolaget går ut i en ny kampanj på Facebook.

Kampanjen har tagits fram av kommunikationsbyrån Blindspot, riktar sig till kvinnor och ska förmedla att Läkerol har en given plats i varje handväska.

Det genom en Facebook-app som låter användaren skapa egna kollage av bilder. Dessutom innehåller den ett bibliotek bestående av accessoarer, tekniska prylar, smink och annat som kan tänkas höra hemma i en handväska.

– Vi vill koppla ihop väskan med Läkerol och vi vill att påsen ska bli en självklarhet att bära med sig i väskan, säger Henrik Lethagen, varumärkeschef, Läkerol till dagensmedia.se.

Budskapet och frågeställningen i kampanjen är ”Vad har du i din drömväska?” och inspirationen hämtas från bloggosfären.

– Vi ser hur modebloggare och deras kvinnliga publik uppskattar den här typen av kollage. Det är väldigt populärt, säger Henrik Lethagen.

När användaren är klar med sitt bidrag finns möjligheten att dela det på Facebook där man också deltar i en omröstning. Det bidrag som får flest röster har sedan chans att vinna en väska fylld med Läkerol Giants och Fruit Smoothies.

Satsningen på Facebook är det sista steget i en större kampanj som under sommaren exponerats i tv, print och utomhus.

– Kampanjen har fått en bra start med många bidrag på kort tid och vi ser fram emot att se resultaten vid tävlingens slut om knappt tre veckor. Då vi på Blindspot främst arbetar med marknadsföring i sociala medier så är det roligt att tillsammans med våra klienter utforska och hitta nya sätt att aktivera deras fans, säger Karl-Johan Wallander, art director på Blindspot.

Fredrik Hammarbäck


Ämnen i artikeln:

Läkerol

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev