Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Digitalt presenteras av:

Di.se testas i Orvesto Internet

Di.se har börjat testköras i Orvesto Internet, med målet att på sikt ingå i Sifos digitala valuta.


Publicerad 2012-03-15 06:24

Ämnen i artikeln:

Martin Ahrend

Dela artikeln:

I januari i år beslutade MSN att efter en tids tveksamhet gå in i TNS Sifos Orvesto Internet. Även Martin Ahrend, vd på Bink, som sköter di.ses sälj har varit tveksam till mätningen.

Men nu har alltså även DI.se börjat testas i Orvesto Internet. Målet är att sajten på sikt ska ingå i mätningen.

– Trafikvolymen från di.se är en av Sveriges allra kraftfullaste och därför ser vi gärna att vi kan jämföra di.se gentemot andra sajter även i Orvesto Internet. Om vi lyckas med en inkludering av di.se i Orvesto Internet kommer det underlätta för våra kunder samtidigt som det visar styrkan i di.se som produkt, säger Martin Ahrend i ett pressmeddelande.

Mätmetoden har inte ändrats, men däremot har den breddats med fler frågor riktade till beslutsfattare. Målet är att både bredda och vässa produkten.

Till skillnad från Kia-index, som är en teknisk mätning av antalet webbläsare som besöker en sajt, så är Orvestos undersökning baserad på en panel om 18 000 individer.  

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.