Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Di.se testas i Orvesto Internet

Di.se har börjat testköras i Orvesto Internet, med målet att på sikt ingå i Sifos digitala valuta.

Dante Thomsen


Publicerad: 15 Mars 2012, 06:24
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:29

Ämnen i artikeln:

Martin AhrendTNS SifoDagens IndustriBinkOrvesto Internet

I januari i år beslutade MSN att efter en tids tveksamhet gå in i TNS Sifos Orvesto Internet. Även Martin Ahrend, vd på Bink, som sköter di.ses sälj har varit tveksam till mätningen.

Men nu har alltså även DI.se börjat testas i Orvesto Internet. Målet är att sajten på sikt ska ingå i mätningen.

– Trafikvolymen från di.se är en av Sveriges allra kraftfullaste och därför ser vi gärna att vi kan jämföra di.se gentemot andra sajter även i Orvesto Internet. Om vi lyckas med en inkludering av di.se i Orvesto Internet kommer det underlätta för våra kunder samtidigt som det visar styrkan i di.se som produkt, säger Martin Ahrend i ett pressmeddelande.

Mätmetoden har inte ändrats, men däremot har den breddats med fler frågor riktade till beslutsfattare. Målet är att både bredda och vässa produkten.

Till skillnad från Kia-index, som är en teknisk mätning av antalet webbläsare som besöker en sajt, så är Orvestos undersökning baserad på en panel om 18 000 individer.  

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.