Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

DI Digital på banan

Publicerad: 18 Maj 2015, 05:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

DI Digital har hållit lanseringsdatumet för den nya techsajten hemligt. Men nu är den uppe.


Som Dagens Media tidigare har berättat har DI rekryterar flera namnkunniga journalister till den nya satsningen, däribland Miriam Olsson Jeffrey.

Den senaste tiden har flera sajter med inriktning på tech lanserats. Enligt DI Digitals medgrundare Viktor Ström skiljer sig DI Digital från de övriga genom att fokus ligger på digitala affärer.

– Vi kommer att bevaka all digitalisering i det svenska näringslivet oavsett storlek på bolag, har han tidigare sagt till Dagens Media.

Nu är alltså sajten uppe, om ändock i betaversion. Sajten har fått ett bloggliknande utseende.

Liksom för Bonnier-systern Kit är det trafik till de enskilda artiklarna som är viktigast. Tvärtemot Kit har dock DI Digital en startsida.

– Vi kommer att ha mindre fokus på startsidetrafik och mer på direkttrafik till enskilda artiklar. Det gör att varje enskild artikel blir viktigare än ett stort och massivt nyhetsflöde, har Viktor Ström tidigare sagt till Dagens Media.

Läs mer om DI Digital, Kit och konkurrenten Breakit i Dagens Media nummer 9, 2015.

LÄS ÄVEN

Jack Werner lämnar Metro – går till Dagens Industri

Kit.ses startkapital – 50 miljoner kronor

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.