Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Devote.se tar hem säljet

Stampenägda skönhetssajten Devote.se säger upp säljbolaget och anställer egna säljare. – För att komma närmare kunderna, säger vd Staffan Ekberg.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Augusti 2010, 09:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:43

Ämnen i artikeln:

StampenDevote.se

Devote.se, som köptes av Stampen tidigare i sommar, har samarbetat med säljbolaget Media Act i drygt två år. Nu sägs avtalet upp. Samtidigt anställer Devote.se säljaren Sabina Skoog från Media Act. Ytterligare en säljare ska anställas.

– Vi har nått en nivå där vi kan satsa på eget sälj, säger Staffan Ekberg, vd på Devote.se. Men den främsta anledningen till beslutet att ta hem säljet är att minska avståndet mellan produkt och kund.

– Som annonsmarknaden ser ut idag har det blivit viktigare att finnas så nära kunderna som möjligt, för att kunna göra bättre kommersiella samarbeten. Det är en allmän trend bland sajter, allt fler tar hem säljet och nu tar även vi det steget.

Devote.se var en av Sveriges snabbast växande sajter 2009. Förra veckan hade sajten 350 000 unika besökare enligt Kia-Index.

Ämnen i artikeln:

StampenDevote.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.