Digitalt
Det har e-handlarna att vinna på att möta kunderna IRL
Publicerad: 19 september 2019, 11:33
Såväl Rasmus Solholm, vd på Gigstr (till vänster), som Retailbyrån Workshops grundare Kristofer Wanselius (till höger) upplever att antalet e-handlare som vill starta en fysisk, temporär butik ökar.
Allt fler e-handlare startar popupbutiker. Målet är att den personliga kontakten med kunderna ska öka försäljningen – och det även online. Rasmus Solholm, vd på Gigstr, ser popupbutikerna mer som en marknadskanal än en traditionell säljkanal.
Sedan några månader tillbaka testar e-handelsjätten Campadre fysisk närvaro i popup-format i Gallerian i Stockholm.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.