Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

"Det gamla utseendet passar inte"

Publicerad: 27 Mars 2012, 12:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Mobilbyrån Mobiento har gått från teknikbolag till strategisk rådgivare. Nu ändras utseendet för att passa den nya positionen.


Ämnen i artikeln:

Mobiento

– Vi har vuxit mycket och har ändrats både i kulturen och i vad vi gör för våra kunder. Vår gamla profil representerar inte vad vi gör i dag, säger Mobientos vd Johanna Fagrell Köhler.

Mobientos omsättning växte från 27 till 49 miljoner kronor förra året, och byrån har nyligen öppnat kontor i Göteborg.

– Vi har blivit en mer strategisk byrå med verksamhet som har mer affärskritisk betydelse för kunderna, säger Johanna Fagrell Köhler.

Även under detta år ska företaget växa, men inte lika mycket.

– Det mäktar vi inte med.

Det nya utseendet är framtaget av varumärkesbyrån Snask. Förhoppningen är att sticka ut bland andra bolag i den mobila världen. I helgen släpptes en betaversion av den nya, responsiva, sajten, som är utformat enligt principen "mobile first".

– Den är snyggast i mobilen, men anpassar sig utifrån vilken plattform besökaren kommer från.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mobiento

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.