Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

"Det finns redan många aktörer på banan"

Publicerad: 11 Maj 2010, 14:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Travel News räds inte den nya konkurrensen.


Tidigare under dagen berättade Dagensmedia.se att Resumés chefredaktör Viggo Cavling och tidningsentreprenören Henrik Frenkel vill göra Sveriges första affärstidning om krog-, hotell-, turist- och resebranschen.

Tidningen ska vara nätbaserad och målgruppen är alla som jobbar inom besöksnäringen, med fokus på beslutsfattarna.

Alexandra Kindblom, vd Vagabond Media, som driver Travel News, tror inte att konkurrensen från Cavling.se kommer innebär någon större skillnad.

– Vi är vana med andra aktörer som kommer och går. Travel News har hög kompetens och god kännedom om resebranschen. Resultatet blir att vi kan skapa en vass produkt och vara marknadsledande. Det är ingen vit tom fläck på kartan, om vi säger så. Det finns redan många aktörer på banan, säger hon till Dagensmedia.se

Ett av målen för Cavling.se är att bli besöknäringens största kommersiella rekryteringstorg. Alexandra Kindblom är skeptisk till affärsidéen.

– Travel News läsare och besökare på sajten är de som rekryterar personal och har god kännedom om branschen och de kommer att fortsätta att stanna kvar hos oss. Jag förstår inte riktigt Cavling.se:s affärsidé, säger Alexandra Kindblom.

Daniel Hirsch, nyhetschef på Restaurören, en nyhetstidning om hotell och restaurang, välkomnar den nya tidningen.

– Det är bara bra att fler skriver om besöksnäringen. Ett utmärkt sätt att få vår bransch att hamna i rampljuset. Viggo Cavling och Henrik Frenkel är två superduktiga personer och det ska bli väldigt spännande att följa deras nya projekt, säger Daniel Hirsch.

Sajten Cavling.se smygstartar i juni.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.