Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Det blev effekten av Googles nya auktionsmodell

Publicerad: 3 Oktober 2019, 09:30

Programmatic-experterna Sanna Nellmer, Nima Ghamari, Sofia Larsson och Lena Tehrani delar med sig till Dagens Media Insikt av sina erfarenheter av Googles nya auktionsmodell.

Medieköparna har behövt förändra sina budstrategier sedan Google i våras införde first-price-auktioner. Det framgår när Dagens Media Insikt frågar fyra experter inom programmatic-området om ✓ Strategier ✓ Effekter ✓ Den nya prisbilden.


Ämnen i artikeln:

Google

När Google i mars i år kommunicerade att man skulle överge second-price-modellen till förmån för en first-price-modell var det många som undrade vilka konsekvenserna skulle bli. Konkret innebär it-jättens nya

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Google

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.