Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Destination.se välkomnar konkurrensen

Publicerad: 8 April 2010, 08:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

”Resor.nu tillför inte något nytt”, säger Frans Storm, vd för Destination.se.


I tisdags berättade Dagensmedia.se om Bonniers nya satsning, Resor.nu. En resesajt som ska scanna av nätet för att hitta den bästa resan till det förmånligaste priset. I höstas lanserade Schibsted sin resesatsning Destination.se. Frans Storm har som hastigast tittat på den nya konkurrenten.

– Jag har inte hunnit kika så mycket men av det jag har sätt så tillför de inget nytt. Resor.nu bygger på samma princip som Momondo, säger han.

Resor.nu gick ut hårt i sin lansering av sajten och menar bland annat att Destination.se inte är i närheten av de antal aktörer som Resor.nu scannar av. Enligt Frans Storm bokas det resor för 1 miljon kronor på Destination.se dagligen och han välkomnar konkurrensen.

– Det handlar inte om antalet aktörer utan att hitta rätt resa till rätt pris. Vi ser Google som vår främsta konkurrent, så det återstår att se hur Resor.nu står sig.

Hur kommer ni att profilera er i framtiden?

– Vi kommer att jobba på som vanligt med marknadsföring, nya aktörer påverkar inte vårat arbete, säger Frans Storm.

Henrik Boman

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.