Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Dentsu vill fusionera Iprospect och Vizeum: ”Pågår global översyn”

Publicerad: 9 Oktober 2020, 12:12

Nike Carlstoft är COO på Dentsu Aegis Sverige.

Japanska reklamjätten Dentsu Aegis planerar att slå ihop byråerna Iprospect med Vizeum. ”Koncernen gör en global översyn kring hur vi på bästa sätt kan möta de framtida kundbehoven”, skriver Nike Carlstoft, COO på Dentsu Sverige, i ett mejl till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

IprospectVizeum

Japanägda reklambyrån Dentsu Aegis har långt framskridna planer på att slå ihop byråerna Iprospect och Vizeum i Storbritannien, rapporterar tidningen Campaign. Ännu ska dock något beslut inte vara fattat, skriver tidningen. Fusionen är dels en ren sparåtgärd, men uppges också bland annat kunna utöka Iprospects kundbas.

LÄS OCKSÅ: Nike Carlstoft får ny topproll inom Dentsu Aegis 

Genom att gå samman med en byrå som är skicklig på att levererar varumärkeskommunikation kommer Iprospect bli bättre positionerad i marknaden, skriver Campaign. Byrån har i dag brittiska kunder såsom Diageo Modelez International och Specsavers.

”Gör en global översyn”

Nike Carlstoft, chief operating officer, COO, på Dentsu Aegis Sverige skriver i ett mejl till Dagens Media att koncernens ”strategi framåt” är att göra ”en global översyn av hur vi på bästa sätt kan möta de framtida kundbehoven och hur vi skall stärka vårt totala erbjudande och positionera de 'brands' vi använder på marknaden” och fortsätter:

”För Sverige är det inte aktuellt just nu med en sammanslagning av bolag, men vi ser över hur vi kan få synergier i erbjudandet mellan Iprospect och Vizeum, utifrån våra specifika förutsättningar”, tillägger hon i mejlet.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

IprospectVizeum

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.