Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

De utmanar Tradedoubler

Publicerad: 20 April 2010, 12:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Franska Netaffiliation lanseras i Sverige. Siktet är inställt på marknadsledaren Tradedoubler.


Netaffiliation är enligt egen utsago ett av de största affiliatenätverken i Europa. Nu startar de upp sin verksamhet i Sverige och Skandinavien.

Jan A Holmbäck, med ett förflutet på Adfair, leder satsningen – som har högt satta mål.

– Vi är en konkurrent till Tradedoubler och de andra stora nätverken och ska vara nummer tre i Sverige inom ett och ett halvt år, säger han.

Vägen dit ska gå genom sockrade villkor för de sajter som ingår i nätverket.

– Vi erbjuder den absolut bästa ersättningen på marknaden till våra publishers. De får 70 procent av annonsersättningen.

Ett samarbetsavtal har nyligen slutits med nätkatalogen Infoo.se.

– De har över 60 000 publishers listade. Om vi lyckas kapa någon procent av det så kommer vi en bra bit på vägen.

Från start i Sverige utgörs kundstocken främst av Europeiska företag som vill in på den skandinaviska marknaden.

– Vi har med oss en rad annonsörer som vill synas i Sverige, bland annat La Redute.

Inom ett år siktar Netaffiliation på att vara 10-15 anställda inom Skandinavienverksamheten. Bolaget siktar på att nå en omsättning på 25-30 miljoner kronor inom ett år.

– Vi vill skapa en stabil verksamhet som tillfredställer både annonsörens och publisherns behov.

Varför skulle ni lyckas bland alla nätverk som redan finns?

– Vi kan erbjuda samma sak som de befintliga nätverken fast mer. Detta på grund av ny tenkik, bland annat när det kommer till kontextuella länkar.

 I en andra fas tittar Netaffiliation även på etableringar i Finland och Batikum.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.