Digitalt
De ska driva Hypotekets tillväxt
Publicerad: 17 oktober 2022, 07:59
Fintechbolaget Hypoteket tar in Amaker som digital byrå. I bild: Maria Lindau, Amaker och Patrik Fjellkegård, CMO på Hypoteket.
Den digitala byrån Amaker ska hjälpa Schibsteds bolånegivare Hypoteket med sin digitala marknadskommunikation.
Ämnen i artikeln:
SchibstedBolåneutmaren Hypoteket, som tidigare hette Bolånegruppen, grundades 2014. Sedan dess har bolaget arbetat med att utveckla nya tjänster som ska förenkla för svenska låntagare. Ett par år efter starten gick mediehuset Schibsted in som delägare i Hypoteket.
I dag har Hypoteket omkring 20 000 kunder med bolån. Nu är planen att växa ännu mer. Till sin hjälp har man därför tagit in den digitala byrån Amaker, som ska stötta Hypoteket i arbetet med strategiska och taktiska digitala mediestrategier med fokus på sök och sociala medier.
– Vår erfarenhet av både köp- och säljsidan i kombination med att vi följer tekniken på nära håll fungerar som en brygga för annonsörer och minskar sårbarheten för de bolag som är nyfikna på att ta in eller sköta delar av köpprocessen inhouse, säger Maria Lindau, byråchef på Amaker, i ett pressmeddelande.
Den digitala byrån Amaker ingår i Execute Media vars uttalade ambition är att göra medieköp enkelt, transparent och effektivt för både köpare och säljare.