Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

De ratar reklam för porr, tobak och Carola

Publicerad: 1 Mars 2011, 15:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

I dag var det webb-premiär för P3-profilerna Cissi Wallin och Bella Hanssons "Popmani". Men paret, som har en "no-no-lista" för annonsörer har inga planer på att tjäna pengar på sajten.


Det nya "popkulturmagasinet" har premiär i slutet av mars. Men redan nu lanseras sajten, som ska vara ett komplement till magasinet och skapa en relation mellan läsare och redaktörer.

– Sajten är fortfarande under bearbetning. Den kommer bli snyggare och vassare, men man måste ju börja någonstans, säger Cissi Wallin till dagensmedia.se.

Några annonser finns ännu inte och Cissi Wallin räknar inte heller med att tjäna några stora pengar på sajten.

– Vi kommer ta in annonser men bara sådana vi själva vill se och som ligger i linje med det vi gör. Vi har en "no-no-lista". Det behöver inte vara snobbigt men det är så deppigt när man läser vissa magasin och de har tvingats ta in callgirl-annonser.

Kan du ge exempel på några annonser som ni inte skulle kunna ta in?

– Ed Hardy, bantningsprodukter, porr, tobak och Carolas kommande skiva.

Responsen för "Popmani" har enligt Cissi Wallin varit positiv.

– Det känns som att det har funnits en längtan efter ett sådant här magasin. Visserligen har ju Rodeo släppt en tidning nu men de är lite mer creddiga än vi är. Samtidigt tycker folk att det är kul att vi samlar allting på ett ställe.

Själva magasinet ska distribueras via appen qiozk.com och på magasinets sajt. Planer finns också på att ha en prenumerationstjänst.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.