Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 1 April 2016, 08:06
Uppdaterad: 1 April 2016, 13:37
Nu avslöjas nomineringarna i två av Mixx Awards kategorier.
Ämnen i artikeln:
IABBakom Mixx Awards står branschorganisationen IAB, som tog den internationella digitaltävlingen till Sverige 2014.
Tävlingen avgörs i fyra kategorier; Bästa Digitala Säljteam, Bästa Annonsmiljö, Bästa Digitala Kampanj och Årets Digitala Fanbärare.
Priserna delas ut vid en gala på Nalen i Stockholm den 14 april.
Nu släpps de nominerade till Bästa Digitala Säljteam och Bästa Annonsmiljö.
– Vi är otroligt glada över att vi fått in så många kvalificerade bidrag till Mixx Awards, vi har i år fler bidrag än någonsin. Den svenska marknaden har tagit till sig priset och har uppenbarligen förstått det här prisets internationella tyngd, säger Charlotte Thür, vd för IAB Sverige, i ett pressmeddelande.
Nominerade Bästa Annonsmiljö:
Acast
Omni
Screen Interaction/Fotbollskanalen
Spotify
SvD
Nominerade Bästa Digitala Säljteam:
Prisjakt
QuantCast
Schibsted Sales & Inventory
SvD
Widespace
Rickard Frank, Creative Director DN.se (ordförande)
Gustaf Kellner, VD Blogg.se
Anna Lindberg, VD Östgöta Media
Adrian McDonald, Affärsområdeschef Widespace
Petra Blixman, Byråchef Bazooka
Simone Skoog, Digitalchef GroupM (ordförande)
Charlotte Påhlman, Industry Manager Google
Fredrik Rogberg, Analyschef Schibsted
Diana Lidén, Digitalchef Bizkit Havas
Niklas Lindh, Head of Digital Scream
Ämnen i artikeln:
IAB