Gå direkt till textinnehållet

Digitalt presenteras av:

De kan vinna Mixx Awards

Nu avslöjas nomineringarna i två av Mixx Awards kategorier.

Bakom Mixx Awards står branschorganisationen IAB, som tog den internationella digitaltävlingen till Sverige 2014.

Tävlingen avgörs i fyra kategorier; Bästa Digitala Säljteam, Bästa Annonsmiljö, Bästa Digitala Kampanj och Årets Digitala Fanbärare.

Priserna delas ut vid en gala på Nalen i Stockholm den 14 april.

Nu släpps de nominerade till Bästa Digitala Säljteam och Bästa Annonsmiljö.

– Vi är otroligt glada över att vi fått in så många kvalificerade bidrag till Mixx Awards, vi har i år fler bidrag än någonsin. Den svenska marknaden har tagit till sig priset och har uppenbarligen förstått det här prisets internationella tyngd, säger Charlotte Thür, vd för IAB Sverige, i ett pressmeddelande.

Nominerade Bästa Annonsmiljö:

Acast

Omni

Screen Interaction/Fotbollskanalen

Spotify

SvD

Nominerade Bästa Digitala Säljteam:

Prisjakt

QuantCast

Schibsted Sales & Inventory

SvD

Widespace

Jury Bästa Annonsmiljö

Rickard Frank, Creative Director DN.se (ordförande)

Gustaf Kellner, VD Blogg.se

Anna Lindberg, VD Östgöta Media

Adrian McDonald, Affärsområdeschef Widespace

Petra Blixman, Byråchef Bazooka

Jury Bästa Säljteam

Simone Skoog, Digitalchef GroupM (ordförande)

Charlotte Påhlman, Industry Manager Google

Fredrik Rogberg, Analyschef Schibsted

Diana Lidén, Digitalchef Bizkit Havas

Niklas Lindh, Head of Digital Scream

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2016-04-01 08.06Uppdaterad 2016-04-01 13.37

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: