Digitalt presenteras av:

De kan bli årets digitala marknadsförare

Juryn har nominerat tre kandidater i Dagens Medias och Adobes tävling.

Årets Digitala Marknadsförare delas ut till en person eller ett team som har skapat en effektiv kampanj eller verksamhetsstrategi där man har tagit ett nytt grepp inom den befintliga verksamheten avseende digital marknadsföring.

Att man lyckats skapa mätbarhet är också en viktig parameter.

Nu har juryn vaskat fram tre kandidater till utmärkelsen, som delas ut för andra året i rad av Dagens Media och Adobe.

De nominerade är:

Ulrika Klinkert, före detta marknadschef på Kjell & Company, nomineras för den förändring som har genomförts vad gäller Kjell & Companys kommunikation.

Mikael Bergh och Monika Robertsson, LRF Media, kan uppvisa starka resultat från prenumerationsförsäljning i sociala medier.

Krister Karjalainen, Procter & Gamble Nordic, står bakom flera lyckade digitala kampanjer.

Vinnaren utses under ett fullsatt halvdagsseminarium den 2 december på Hotell Birger Jarl i Stockholm.

I årets jury sitter bland andra Maria Ziv, tidigare marknadschef på Visit Sweden och förra årets vinnare.

Övriga deltagare i juryn är Malin Bodolla, nordisk marknadschef på Adobe Systems, Facebooks Sverigechef Sam Rihani, Jerry Silfwer, digitalstrateg på Mad Science Digital och Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Dagens Media.

Läs mer om Årets digitala marknadsförare här.

LÄS OCKSÅ:

Dante Thomsen

Publicerad 2013-11-28 08.24Uppdaterad 2015-12-06 12.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: