Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

De instiftar Stora Influencerpriset

Publicerad: 7 Juni 2017, 07:12
Uppdaterad: 7 Juni 2017, 07:19

Bild 1/2  Influencers of Swedens styrelse. Foto: Jacqueline Wester

Branschorganisationen Influencers of Sweden skapar nytt branschpris för social media influencers.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingInfluencers of Sweden

I höst hyllas Sveriges mest kreativa och affärsdrivna innehållsskapare med ett helt nytt branschpris, kallat Stora Influencerpriset.

Priset är instiftat av Influencers of Sweden, som fungerar som Sveriges branschorganisation för social media influencers.

– Detta är ett pris för branschen och de som leder den framåt. Ett pris som ges till dem som driver sitt influencerskap som en business och inspirerar andra att göra detsamma. Dock självklart med följarnas förtroende i fokus, säger Linda Hörnfeldt, vd och grundare av Influencers of Sweden, i ett pressmeddelande.

Stora influencerpriset är till för kreatörer och inspiratörer på samtliga plattformar – blogg, Instagram, Youyube, Facebook, Twitter med flera – och delas ut i elva olika kategorier, även ett hederspris delas ut.

– Vi tror att tiden för att prisa profiler efter plattform är förbi – framtiden är till för kanalöverskridande kommunikation och affärer. Allt handlar i slutändan om varumärke och relationen som man har till sin publik, det vill vi fokusera på, fortsätter Linda Hörnfeldt.

En branschkunnig jury utser nio vinnare och två av priserna, "Årets Influencer" samt "Årets medlem" röstas fram av publiken respektive medlemmarna i Influencers of Sweden.

Den öppna nomineringsperioden börjar idag den 7:e juni och priserna delas ut på en gala på Elite Marina Tower den 13 oktober 2017.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev