Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

De går bäst på Instagram

Publicerad: 7 September 2016, 12:05
Uppdaterad: 7 September 2016, 12:05

Varje månad listar optimeringsbolaget Zalster de svenska varumärken som väcker störst engagemang på Instagram.


Rapporten baseras på antal följare, snitt-likes per uppladdning samt en "engagemangsgrad" som räknas ut genom att dela antalet snitt-likes på antal följare.

Den senaste rapporten visar vilka företag som har presterat bäst under augusti månad.

För femte månaden i rad har Nextjet (@nextjet)högst engagemangsgrad (76) bland de varumärken med minst 1000 följare.

På andra plats kommer Mjau (@Mjau_Sverige) med 65. På tredje plats kommer Expeditionsresor (@Expeditionsresor) med 60.

Varumärken med minst 10.000 följare

Bland de varumärken med minst 10 000 följare har Bregott, precis som de föregående månaderna högst engagemangsgrad på 56.

Haribo och Skistar Sälen byter plats med varandra när Haribo (@Haribosverige) tar andra platsen med 53 och Skistar Sälen (@skistar_salen) hamnar på tredje plats med 46.

De som presterat sämst

De som presterar sämst på Instagram när det kommer till engagemangsgrad är varumärkena Eleven (@Eleven_lounge) med 5, Vakna med Nrj (@Vaknamednrj) med 4 och Lekmer (@lekmer_se) med 4.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.