Digitalt presenteras av:

De går bäst på Instagram

Varje månad listar optimeringsbolaget Zalster de svenska varumärken som väcker störst engagemang på Instagram.

Rapporten baseras på antal följare, snitt-likes per uppladdning samt en "engagemangsgrad" som räknas ut genom att dela antalet snitt-likes på antal följare.

Den senaste rapporten visar vilka företag som har presterat bäst under augusti månad.

För femte månaden i rad har Nextjet (@nextjet)högst engagemangsgrad (76) bland de varumärken med minst 1000 följare.

På andra plats kommer Mjau (@Mjau_Sverige) med 65. På tredje plats kommer Expeditionsresor (@Expeditionsresor) med 60.

Varumärken med minst 10.000 följare

Bland de varumärken med minst 10 000 följare har Bregott, precis som de föregående månaderna högst engagemangsgrad på 56.

Haribo och Skistar Sälen byter plats med varandra när Haribo (@Haribosverige) tar andra platsen med 53 och Skistar Sälen (@skistar_salen) hamnar på tredje plats med 46.

De som presterat sämst

De som presterar sämst på Instagram när det kommer till engagemangsgrad är varumärkena Eleven (@Eleven_lounge) med 5, Vakna med Nrj (@Vaknamednrj) med 4 och Lekmer (@lekmer_se) med 4.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-09-07 12.05Uppdaterad 2016-09-07 12.05

Dela artikeln: