Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

De engagerade mest under Almedalen

Publicerad: 12 Juli 2016, 06:35
Uppdaterad: 12 Juli 2016, 06:42

ALMEDALEN 2016. Här är de partiledare, hashtags, sakfrågor och företag som exponerats mest i sociala medier under veckans gång.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenMeltwater

Det har publicerats totalt 145 177 antal inlägg under Almedalsveckan, enligt Meltwaters sammanfattande analys .

– Många talar om att Twitter håller på att dö ut men det stämmer verkligen inte när det kommer till Almedalsveckan. Twitter är den vanligaste kanalen, här har det publicerats över 130 000 inlägg under veckans gång, vilket motsvarar 90 procent av alla inlägg i sociala medier, säger Sophie Hedestad som är marknadschef på Meltwater i Sverige.

Det parti som synts mest under Almedalsveckan är Moderaterna med 13 833 inlägg i sociala medier, därefter kommer Socialdemokraterna som synts i 11 292 antal inlägg.

– Det som skrivits mest i samband med Moderaterna är utanförskap, flyktingfrågan samt försörjningsstödet, fortsätter Sophie Hedestad.

Nedan kommer Meltwaters summering på vilka partiledare, hashtags, sakfrågor med mer, som exponerats mest i sociala medier under veckans gång:

 

Mest omnämnda partiledare:1. Stefan Löfven2. Anna Kinberg Batra3. Annie Lööf (2015: Stefan Löfven)

 

 

Mest använda hashtagen: 1. #svpol2. #bopol (2015: #svpol)

Mest använda ordet i sociala medier:1. Sverige2. Seminarium3. Visby

 

Mest uppmärksammade sakfråga i sociala medier:1. Digitalisering 2. Skolan3. Integration 

Mest uppmärksammade organisation i sociala medier:

1. Fler unga2. Företagarna3. Unionen (2015: Lärarförbundet)

 

Mest uppmärksammade företag:

1. Grant Thornton2. Öresundshuset (2015: Grant Thornton)

 

Mest uppmärksammade medie:

Expressen (2015: Aftonbladet)

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AlmedalenMeltwater

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.