Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

De byråerna twittrar mest

Publicerad: 26 Februari 2009, 09:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:32

Buzz-marketing-byrån Pronto har gjort en egen samlingssajt där Twitter-strömmarna för svenska mediakonsulter samlas.


Varför gör ni det här?

- Det är ett sätt att visa för våra kunder hur man kan använda en kanal som mikrobloggar för att nå opionsbildare. Sedan vill vi visa upp vilka metoder och verktyg vi har för att kartlägga mediet.

Vilken har reaktionen från branschen varit?

- Det har varit hejarop från både konsultbolag och kunder.

Hur många konsulter är det ni kartlägger?

- Ungefär 35 stycken finns med. Vi lägger till flera löpande och vill att de som använder Twitter ska höra av sig till oss.

Vilket bolag har flest twittrande?

- Just nu är det Springtime som har flest anmälda konsulter

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.