Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

De bryter monopolet i spelbutiker

Genom kundklubben Betmarket erbjuder startupen Figital Market Group de licensierade spelbolagen en helt ny kommunikationskanal i svenska spelbutiker.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 21 December 2018, 10:21

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelBetsson

Figital Market Groups partners; Jonas Lenne, Gustaf Karling, Gunilla Allansson och Joachim Nordlind.  

Vid årsskiftet träder regleringen av spelmarknaden i kraft. Det innebär bland annat att ATG och Svenska Spel tappar monopolet att erbjuda spel hos svenska spelombud. 

Bland annat Betsson och Leovegas ska nu börja erbjuda spel genom svenska spelombud, i samarbete med Figital Market Group.

Enligt Dagens Industri omsätter spel i fysiska butiker 10-11 miljarder kronor per år.

Dagens Media kunde nyligen berätta att Mediacoms tidigare vd Joachim Nordlind är ny vd på Figital Market Group, men han ville då inte gå närmare inpå bolagets erbjudande. 

Men nu står det klart att bolaget har skrivit avtal med närmare 200 svenska spelbutiker, som kommer att använda deras kundklubbskoncept Betmarket.

Kundklubben erbjuder en ny kanal för de spelbolag som har licens att kommunicera digitalt via en fysisk butik.

– Ombuden har en unik relation med sina kunder. Butikerna ligger ofta centralt belägna med hög kundtillströmning. Dessutom är de i växande utsträckning även post- och paketutlämningsställe vilket gör dem till den sista viktiga länken i e-handelskedjan, säger Gustaf Karling, grundare av Figital Market Group.

Så fungerar Betmarket

Via kundklubbskonceptet Betmarket kan ett ombud erbjuda sina kunder att ansluta sig till sin egen kundklubb. Via kundklubben förmedlas erbjudanden från de spelbolag som samarbetar med Betmarket, bland andra Betsson och Leovegas. Figital Market Group som driver Betmarket har idag avtal med 200 spelombud, där man ska placera ut läsplattor som kunderna kan ansluta sig till kundklubben och ta del av erbjudanden via. Att som butik ansluta sig till Betmarket är gratis, men sedan delar butiker och Figital Market Group på intäkterna som klubben genererar. 

 

 

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelBetsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.