Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

De blir ny nordisk partner till CDP Institute

Curamando blir den första nordiska partnern till CDP Institute.

CDP Institute grundades för att utbilda marknadsförare och teknologer om kunddatahantering. Nu inleds ett samarbete med Curamando: ”Vi har ett gemensamt mål”, säger Niklas Nikolaidis, Martech Lead på Curamando i ett pressmeddelande.


Publicerad 2019-03-19 14:44

Ämnen i artikeln:

Curamando

Dela artikeln:

Curamando blir ny partner till CDP Institute, grundat för att utbilda marknadsförare och teknologer om kunddatahantering. CDP står för Customer Data Platforms och har utvecklats för att samla fragmenterad kunddata i en gemensam databas. Curamando blir den första nordiska partnern till CDP Institute. 

– CDP Institute har ett gott rykte och ligger helt i linje med Curamandos filosofi och erbjudande på martech-området. Martechområdets snabba utveckling gör det svårt att följa med. Där kommer CDP Institutes resurser in och förenklar processen. Det handlar om att välja rätt leverantör för din kunddata, säger Niklas Nikolaidis i pressmeddelandet. 

– Curamando och CDP Institute har ett gemensamt mål, vilket är att hjälpa företag att hantera kunddata smartare och på så vis hjälpa marknadsförare att accelerera sin tillväxt.

Intresset för CDP har varit stort bland europeiska marknadsförare, inte minst som en följd av GDPR. Med GDPR följde regler för hantering av personlig data, en utmaning som CDP:er tros kunna erbjuda en lösning på. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.