Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

De annonserar i Schibsteds nyhetsapp Omni

Publicerad: 14 Oktober 2013, 09:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

Tre, Unibet och SEB är först ut att annonsera i Schibsteds nya app Omni.


Dagens Media har tidigare berättat att Tre är först ut att annonsera i omvärldsbevakningsappen Omni.

Nu får mobiloperatören sällskap av Unibet och SEB.

– Vi letar ständigt efter nya sätt att kommunicera på och komma närmare innehållet, säger Unibets Sverigechef Håkan Jerner till Dagens Media.

Annonseringen i Omni bygger på att användarna alltid är inloggade, vilket gör att annonsörerna både får direktkontakt med läsarna och lättare kan rikta annonseringen mot rätt målgruppen.

I nuläget har Omni tre annonsformat:

• Presentatörer av innehåll. SEB är presentatör av kategorin Ekonomi, Unibet presentatör av kategorin Sport medan Tre presenterar nya kategorin Tech.

• Widgets. Ämnesstyrd interaktion i anslutning till artiklar inom utvalda ämnen.

• Sponsrade artiklar som ger artiklar som publiceras med Omnis plattform och format. Ger bland annat möjlighet till corporate storytelling.

– Det här ger oss inte bara bra exponering i produkten utan också en möjlighet att skriva en hel del innehåll kring exempelvis viktiga matcher och produkter som vi gör, säger Håkan Jerner.

Unibet har sedan tidigare ett samarbete med Schibsted och Aftonbladet.

– Nu hoppas vi på att det här blir en nordisk lösning så det är spännande att vara med på det här tåget. Jag tror själv mycket på Omni och är med i betan.

Omni har varit i beta sedan i juni och ska "inom kort" lanseras i App Store.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.