Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

DDB dominerar Webby Awards

Publicerad: 13 April 2010, 13:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Svenska byråer har skrapat ihop 14 nomineringar i Webby Awards reklamtävling.


Bland de nominerade bidragen finns i de i tävlingssammanhang kända kampanjerna ”How Hetero”, ”Rolighetsteorin” och ”Stefan the Swopper”.

DDB Stockholm har flest nomineringar bland svenska byråer – fem stycken – tätt följd av Åkestam Holst, med fyra.

Här är de svenska nomineringarna:

BEST INTEGRATED MEDIA PLAN

Stefan the Swopper, Posten, Akestam Holst http://ourwork.se/swopper/campaign/

BEST USE OF ONLINE MEDIA

The hero, Radiotjänst, Draft FCB Stockolm / Stopp http://en.tackfilm.se/

BEST USE OF SOCIAL MEDIA

How Hetero, Pride, Åkestam Holst http://ourwork.se/howhetero_cam/

BRANDED CONTENT

The Fun Theory, Volkswagen, DDB Stockholm http://www.adqualifier.com/webby2...

INTEGRATED CAMPAIGNS

Recruitment 2009, Försvarsmakten, DDB Stockholm http://www.adqualifier.com/webby2...

MOBILE & EXPERIENCE MARKETING

The World’s biggest Sign Post, Nokia, Farfar http://www.farfar.se/awards/webby...

ONLINE CAMPAIGNS

The Fun Theory, Volkswagen, DDB Stockholm http://www.adqualifier.com/webby2...

ONLINE GUERILLA & INNOVATION

How Hetero, Pride, Åkestam Holst http://ourwork.se/howhetero_eng/

 

The Fun Theory, Volkswagen, DDB Stockholm http://www.adqualifier.com/webby2...

RICH MEDIA: B TO C

The Exotic Surprise, Ica, King http://www.enterawards.com/intera...

RICH MEDIA: NON-PROFIT/EDUCATIONAL

How Hetero, Pride, Åkestam Holst http://ourwork.se/howhetero_eng/

RICH MEDIA: PROMOTIONAL

Comviq Borrow Buddy, Tele2, Farfar http://www.farfar.se/awards/webby...

The Price Reduction, Ica, King http://www.enterawards.com/intera...

VIRAL MARKETING

The Fun Theory - Piano stairs, Volkswagen, DDB Stockholm http://www.youtube.com/watch?v=2l... DDB Stockholm

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.