Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 28 Mars 2013, 10:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50
Bränder är normalt inget det jublas över. Ett undantag görs på dalademokraten.se där bilden på en jublande man ser ut att höra samman med den brandhärjade verkstaden.
Ämnen i artikeln:
Dalarnas TidningarDen rörliga bannern är en del i ett betalt annonspaket för Dalatrafik. Förra veckan hamnade annonsen, som innehåller budskap som och "Jaaaaa!" och "Äntligen", under nyheten om att den mördade Englas mamma förlorat en långdragen tvist mot staten.
I dag visas annonsen under nyheten om att en bilverkstad i Mora totalförstörts i en våldsam brand.
– Jag vet vilken annons du menar. Den kan bli olycklig i många sammanhang, säger Peter Carlsson, nyhetschef för Dala-Demokraten, som själv inte sett dagens bildkrock.
Bör man ta bort anonsen?
– Nej, jag tycker inte det. Det Iigger i betraktarens öga. Jag förstår att annonsen kan uppfattas som stötande när den hamnar i samband med någon tråkig nyhet, säger Peter Carlsson till dagensmedia.se.
Enligt Tomas Nordholm, marknadschef på Dalatrafik är placeringen av annonsen inget han eller någon annan på företaget kan påverka.
– Det är upp till respektive tidning, men jag tycker alltid att de ska tänka till vid placeringen av annonsen på webben så väl som i papperstidningen, säger han.
Helen Preutz
Ämnen i artikeln:
Dalarnas Tidningar