Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Därför slopar IDG betalväggen: ”Läsarintäkter ingår inte i våra strategier”

Publicerad: 1 oktober 2021, 12:58

Marcus Jerräng, chefredaktör på IDG.

Foto: koto_feja/Getty Images / IDG

IDG slopar betalväggen, och ”pro-medlemskapet” kommer från och med idag vara gratis. Istället blir målet att nå ut till så många som möjligt. ”Vår journalistik går ut på att hjälpa våra målgrupper att fatta bättre beslut och bli mer framgångsrika i sin yrkesroll”, säger IDG:s chefredaktör Marcus Jerräng.


Ämnen i artikeln:

IDGBetalväggMartech och adtech

IDG gör deras journalistik gratis för alla under förutsättning att läsare registrerar sig. Anledningen är att IDG globalt utformar och numera jobbar mot gemensamma strategier som inte längre involverar läsarintäkter. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.