Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Därför satsar influencers på digitala magasin

Michaela Forni och Petra Tungården bygger livsstilssajter som ska konkurrera med etablerade modemagasin.

Två av Sveriges största influencers, Michaela Forni och Petra Tungården, lanserade nyligen sina egna livsstilssajter och konkurrerar därmed med aktörer som Elle och Damernas Värld online. Men varför vill influencers ge sig in på den vikande magasinsmarknaden?


Publicerad 2019-02-14 09:10

Ämnen i artikeln:

Damernas Värld

Dela artikeln:

Forni presenteras som ett modernt livsstilsmagasin med fokus på karriär, wellness och skönhet. Det låter kanske som vilket traditionellt kvinnomagasin som helst, men enligt Michaela Forni finns några avgörande skillnader. Snarare än de traditionella magasinen är hennes främsta inspirationskälla Gwyneth Paltrows globalt hajpade livsstilsplattform “Goop”.

– Tidskriftshusens sajter består ofta av material som redan publicerats i den tryckta tidningen, och är därför varken det nyaste eller hetaste. Ofta använder man sig av bloggare för att locka trafik istället för att producera riktigt bra innehåll som är unikt för just den sajten, säger Michaela Forni.  

Läs mer om hur annonsörsintresset för de nya livsstilssajterna ser ut i Dagens Media Insikt, vecka 7. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.