Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Därför måste alla bli bäst på sociala medier: ”Tiktok har fantastiska fördelar – men målgruppen är extremt kräsen”

Publicerad: 20 oktober 2021, 12:47

Ida Antebro, Head of influencer marketing på Aller media, och Erik Skoglund och Alexander Vas på Trendflow.

Krascher, nyckfulla algoritmer och nya plattformar. Att annonsera och marknadsföra på sociala medier kan vara en labyrint av outtalade regler och kräsna konsumenter. Men när det görs rätt kan det ge omgående resultat.
Här redogör Dagens Media för utmaningarna på sociala medier, de enorma möjligheterna och varför bolag måste bli bättre och ta sociala medier på allvar – på riktigt.


Ämnen i artikeln:

Facebooksociala medierTema: sociala medierDigitala temaveckor

Sociala medier erbjuder annonsörer stora möjligheter att rikta reklam till specifika målgrupper. Eran när en annonsör kunde köpa reklamtid på TV4 och nå en stor del av befolkningen i alla

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.