Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Därför lämnar WOO-chefen Nicklas Norrby

Nicklas Norrby.

I samband med att WOO blir en del av TV4:s ordinarie försäljningsorganisation slutar WOO-chefen Nicklas Norrby.


Publicerad 2017-05-08 13:18
Uppdaterad 2017-05-08 13:42

Ämnen i artikeln:

Woo

Dela artikeln:

Syftet med WOO har varit att bygga en så kallad "Bonniergemensam videoallians", nu anser TV4 att plattformen har vuxit sig så pass stark att den blir en del av det ordinarie försäljningsorganisationen på TV4.

I och med att målet är uppnåt lämnar WOO-chefen Nicklas Norrby sin roll.

Att du lämnar din roll som WOO-chef, hänger det ihop med TV4:s kapningar i chefsleden?

– Både ja och nej. Jag har haft uppdraget att skapa en Bonnierbred videoallians, nu har det arbetet möt en mognadsgrad som vi ser gör att vi kan integrera den med linjeverksamheten. I och med att det sker en större omorganisering på TV4 så är det ett bra tillfälle att göra den här integreringen just nu. Hade den här stora förändringen inte skett nu så hade jag kanske slutat lite senare, säger Nicklas Norrby till Dagens Media.

Hur har det varit att utveckla den här plattformen?

– Det är alltid svårt att sammanfatta flera års arbete men kort sagt så har det varit magiskt. Det har varit otroligt roligt och jag har haft förmånen att få jobba med fantastiskt duktiga personer som gjort detta möjligt, säger han och fortsätter:

– Det har var jätteinspirerande att ha varit en del av ett Bonnierbrett samarbete och en digital transformation inom Bonnierbolagen. Det har varit både spännande och utmanande i och med att projektet har involverat flera olika bolag och därmed många olika människor och viljor. Men jag är väldigt stolt över att vi har lyckats med detta och att det har gått snabbare än vi kunde tro. Marknaden och köparna har tagit emot det hela fantastiskt bra och det går redan bra tillväxtmässigt. Vi har tagit en stor plats på en fragmenterad marknad.

När slutar du som chef?

– Nu ligger mitt fokus på att säkerhetsställa implementeringen och jag räknar med att det jobbet kommer bli färdigt under sommaren, så efter semestern så stämplar jag ut.

Vad kommer du göra härnäst?

– Eftersom att jag haft en dialog med TV4 under en tid i samband med att vi har närmat oss integreringen har jag haft tid att fundera på vad jag vill göra. Jag har jobbat på TV4 i elva år och det har varit fantastiskt kul men jag ser inte ett naturligt nästa steg för mig på TV4 just nu. Jag har lite andra spår på gång men det är lite för tidigt att prata om.

I samband med integreringen lanseras även annonsprodukten "pausreklam", som hittills bara funnits på TV4 Play, på Expressen TV, DN TV och Di Play.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.