Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 3 juni 2020, 12:34
Storbolag som Twitch, Netflix, HBO, Disney, Amazon, Hulu och Youtube tar ställning mot rasism. Tidsandan som nu råder påverkar även dessa bolag, menar medieexperten Brit Stakston.
Foto: Wikimedia/ Geoff Livingston
Gigantiska streaming- och techbolag tar ställning mot rasism efter George Floyds död. Är framtidens bolag mer benägna att kämpa för en bättre värld – eller är det bara cyniskt pr-tänk? Hållbarhetsproffset Lin Lerpold och medieexperten Brit Stakston reder ut.
Tisdagen den 2 juni dominerades mångas flöden i sociala medier av kampanjen #blackouttuesday – och #blacklifesmatter.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.