Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Digitalt presenteras av:

Dagspressens nätintäkter ökar

Publicerad: 22 Februari 2013, 14:15
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:54

Dagspressens annonsintäkter på nätet landade på över 1 miljard kronor under 2012. Det visar TU:s Internetbarometer.


Ämnen i artikeln:

TidningsutgivarnaTU

Statistiken från TU bygger på underlag från cirka 60 dagspressajter.

Av de totala annonsintäkter står morgonpressens sajter för hälften, alltså 500 miljoner kronor. Det är en ökning på drygt 6 procent, jämfört med 2011. Den andra hälften står alltså kvällspressens sajter för, som därmed står för en tvåsiffrig procentuell ökning, enligt TU, som dock inte specificerar siffran ytterligare.

Landsortstidningarna ökar de digitala annonsintäkterna med 10 procent till 206 miljoner kronor.

Tidigare idag kunde dagensmedia.se berätta att dagspressen tappar intäkter i print. I print landade dagspressens intäkter på 6,9 miljarder kronor, ett tapp på 12 procent, enligt IRM.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TidningsutgivarnaTU

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.