Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Dags att döda myten om gamern – så når du den nya e-sportaren

Publicerad: 16 September 2020, 05:35

Bailey Kosdal, key account manager på Proad och ordförande för IAB:s nystartade task force för e-sport, gamers och gaming, säger att det gäller att särskilja gamers.

Gamers och e-sportare växer fram som allt mer intressanta målgrupper att nå. ”Det är inte ett gäng svettiga killar som sitter inne och lanar hela kvällarna”, säger Bailey Kosdal, ordförande i IAB:s task force för gaming.


Ämnen i artikeln:

e-sport

En micrad Billys-pizza, tangentbord klibbiga av Jolt-cola, 13–15-åringar som svettas i en mörk lokal – de flesta killar. Ihåliga ögon som koncentrerat stirrar på datorskärmar, mestadels spelar de ”Counter strike”

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

e-sport

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.