Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Dagens Media tar ett grepp om annonsmarknadens utmaningar

Publicerad: 1 mars 2021, 07:01

Internetjättar som Google och Facebook slukar en allt större del av medieinvesteringarna på den svenska marknaden. Vad behöver de nordiska mediehusen göra för att stärka annonsaffären? Det och mycket mer fördjupar vi oss i under temaveckan om framtidens annonsmarknad under vecka 10.

Nästa vecka är det dags för Dagens Medias andra temavecka under våren. I fokus står framtidens annonsmarknad.


Dagens Media kopplar greppet om några av branschens viktigaste områden. Vid åtta tillfällen under 2021 erbjuder vi fördjupande temaveckor för våra prenumeranter. Först ut, vecka 5, var en djupdykning i digitala prenumerationer och abonnemang (du hittar länk till alla artiklar här).

Satsningen på temaveckor är en av flera nya koncept som Dagens Media sjösätter under våren för att stärka den fördjupande journalistiken (läs mer här).

Samtidigt som mediebolagens abonnemangs- och prenumerationsförsäljning befinner sig i kraftig tillväxt växer utmaningarna på annonssidan. Under nästa vecka, vecka 10, pratar vi med ledande företrädare för en rad olika mediehus och byråer om utvecklingen på mediemarknaden och vad som behöver göras för att nå framgång på en alltmer komplex framtid.

Några av ämnena som vi berör under temaveckan om framtidens annonsmarknad:

En annonsmarknad i omvandling – experterna tecknar bilden av hur utvecklingen ser ut de kommande åren

Från annonssäljare till problemlösare – här är annonsörernas nya förväntningar på medierna

Mediehusens annonsdirektörer: Här är de största utmaningarna just nu

Cookiedöden tvingar fram nya lösningar – här är tekniken och metoderna som ska ta annonseringen in i en ny era

Boom för digitala prenumerationer – vad innebär det för framtidens annonsaffärer?

Toppcheferna på mediebyråerna ger sin syn på mediemarknadens utveckling

Digital annonsering och reklamtrötthet – vad måste göras för att öka förtroendet och acceptansen för reklam?

Sveriges bästa mediesäljare ger sina bästa råd till andra säljare och mediehus

Mediehuset där de programmatiska intäkterna har exploderat – här är storyn om hur de har lyckats

Har du någon åsikt kring hur branschen kan lösa utmaningarna på reklam- och annonssidan? Tveka inte att kontakta oss med ett förslag på ett debattinlägg. Du hittar våra kontaktuppgifter här eller skriv i formuläret här.

 

Har du ingen prenumeration på Dagens Media? Då kan du teckna en här.

Här är Dagens Medias temaveckor under våren

Vecka 5: Digitala prenumerationer och abonnemang

Vecka 10: Framtidens annonsmarknad

Vecka 15: Tv-marknadens omvandling

Vecka 20: Martech, adtech och mediatech

Vecka 24: Mediepolitik, demokrati och global konkurrens

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.