Digitalt presenteras av:

Dagens Media-Hallén till Playad

Daniel Hallén, försäljningsansvarig på Dagens Media, går till Playad Media Group.

Daniel Hallén har jobbat på Dagens Media i snart fem år, i nära samarbete med Dagens Medias affärsområdeschef Mathias Kallio, och det senaste året även med Dagens Medias key account manager Kim Ersson.

– Beslutet att lämna Dagens Media var ett blytungt beslut. Jag har jobbat här i nästan fem år och har verkligen fått möjligheten att hela tiden utvecklas. Varumärket Dagens Media kommer att sitta i hela livet tillsammans med mängder av roliga stunder med fantastiska kollegor och kunder. Jag har Mathias Kallio att tacka för de här åren.

Mathias Kallio: 

– Förstås jättetråkigt att Daniel slutar men vi önskar Daniel lycka till på Playad. Vi har precis inlett rekryteringen av Daniels efterträdare.

Om sitt nya jobb säger Daniel Hallén:

– Jag går vidare till branschens skönaste gäng borta på Playad Media Group, som sales director roll-ad. Och på ren svenska så blir jag nu ansvarig för Playad Media Groups nordiska satsning på affärsområdet för pre-, mid- och postroll-försäljning i etablerade online-tv-kanaler både på webben och i mobilen.

Daniel Halléns sista dag på Dagens Media blir den 12 april.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2013-02-14 13.29Uppdaterad 2015-12-06 13.56

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: