Digitalt
Curamando köper Conversionista
Publicerad: 25 augusti 2017, 13:30
Uppdaterad: 25 augusti 2017, 11:30
Mattias Olofsson, vd på Curamando och John Ekman, grundare av Conversionista.
Curamando köper Conversionista – experter på digital konverteringsoptimering.
Ämnen i artikeln:
CuramandoKonsultbolaget Curamando, som hjälper företag med digital transformation, fördjupar i och med köper av Conversionista sitt erbjudande inom digital affärsutveckling.
Conversionista har idag 29 medarbetare – tillsammans har bolagen cirka 100 anställda som verkar inom digital transformation, trafikanskaffning, konverteringsoptimering och organisations- och affärsutveckling.
– Conversionista är Sveriges främsta experter på CRO. Bolaget adderar spets och ytterligare expertis inom optimering, A/B-testning och UX till Curamandos kompetensportfölj. På så vis skapar vi marknadens mest kraftfulla kunderbjudande i den digitala omställning som pågår, säger Mattias Olofsson, vd och grundare av Curamando, i ett pressmeddelande.
Conversionista kommer att kvarstå som eget varumärke och ska drivas fristående från Curamando. Conversionistas grundare John Ekman tar dock plats i Curamandos partnergrupp.
Köpeskillingen vill parterna inte offentliggöra.
Conversionista har kunder som Bokus, Clas Ohlson, Halebop, Husqvarna, ICA, Mathem, Rädda barnen, Resurs bank, Skandia, Skistar, Svenska Spel, Swedbank, Telia och Volkswagen.