Gå direkt till textinnehållet

Digitalt presenteras av:

Curamando köper Conversionista

Mattias Olofsson, vd på Curamando och John Ekman, grundare av Conversionista.

Curamando köper Conversionista – experter på digital konverteringsoptimering.

Konsultbolaget Curamando, som hjälper företag med digital transformation, fördjupar i och med köper av Conversionista sitt erbjudande inom digital affärsutveckling.

Conversionista har idag 29 medarbetare – tillsammans har bolagen cirka 100 anställda som verkar inom digital transformation, trafikanskaffning, konverteringsoptimering och organisations- och affärsutveckling.

– Conversionista är Sveriges främsta experter på CRO. Bolaget adderar spets och ytterligare expertis inom optimering, A/B-testning och UX till Curamandos kompetensportfölj. På så vis skapar vi marknadens mest kraftfulla kunderbjudande i den digitala omställning som pågår, säger Mattias Olofsson, vd och grundare av Curamando, i ett pressmeddelande.

Conversionista kommer att kvarstå som eget varumärke och ska drivas fristående från Curamando. Conversionistas grundare John Ekman tar dock plats i Curamandos partnergrupp.

Köpeskillingen vill parterna inte offentliggöra.

Conversionista har kunder som Bokus, Clas Ohlson, Halebop, Husqvarna, ICA, Mathem, Rädda barnen, Resurs bank, Skandia, Skistar, Svenska Spel, Swedbank, Telia och Volkswagen.

Madeleine Nilsson

Publicerad 2017-08-25 13.30Uppdaterad 2017-08-25 11.30

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: