Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Creuna blir Friends Arenas digitala huvudbyrå

Publicerad: 28 Augusti 2012, 04:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Creuna fördjupar sitt samarbete med Friends Arena och blir arenans digitala huvudbyrå.


Ämnen i artikeln:

CreunaFriends Arena

Sedan april i år har den digitala byrån Creuna samarbetat med Friends Arena. Nu får de också ansvaret som digital huvudbyrå.

Initialt tog byrån fram en digital strategi, koncept och design för arenans hemsida. Sajten, vilken ska finnas tillgänglig för alla plattformar, är ett första steg i den strategi som Creuna tagit fram för arenans digitala närvaro.

– Det är spännande och superkul. Vi har arbetat stenhårt ända in i semestrarna med att få upp den nya webbplatsen. Vi ska jobba vidare i vårt arbete nu i höst, säger Fredrik Hörnsten, kundansvarig på Creuna till dagensmedia.se.

Fredrik Hörnsten säger också att uppdraget är utmanande för byrån.

– I det här uppdraget får vi tänka i nya banor samtidigt som det är stimulerande att få arbeta från det digitala till det fysiska, säger han.

Friends Arena kommer att ha plats för 50 100 sittande gäster vid sportevenemang och upp till 65 000 gäster vid konserter. Arenan invigs den 27 oktober.

Creuna har mer än 300 anställda, varav cirka 110 i Sverige, och har kontor i både Stockholm och Göteborg.

Fredrik Hammarbäck


Ämnen i artikeln:

CreunaFriends Arena

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.