Digitalt
Cookiedöden närmar sig – här är mediebyråernas råd till annonsörerna och mediehusen
Publicerad: 19 maj 2021, 05:52
Framtiden efter cookiedöden är minst sagt oviss, men en sak är tydlig i mediebyråexperternas råd till annonsörerna: få koll på förstapartsdatan.
Sju mediebyråexperter från Group M, OMD, Dentsu Aegis, Adon, Tre Kronor, UM och Bizkit Havas ger sina bästa råd till både annonsörer och mediehus i den snåriga cookiefrågan.
Ämnen i artikeln:
CookiesMartech och adtechDigitala temaveckorBizkit HavasOMDGroup MDentsu AegisTre Kronor MediaAdonKlockan klämtar för tredjepartskakan. Utfasningen har pågått under fler år men det är Google Chromes utfasning av tredjepartskakor som i synnerhet kommer att vända upp och ned på marknadsföringsbranschen.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.