lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Cookiedöden närmar sig – här är mediebyråernas råd till annonsörerna och mediehusen

Publicerad: 19 maj 2021, 05:52

Framtiden efter cookiedöden är minst sagt oviss, men en sak är tydlig i mediebyråexperternas råd till annonsörerna: få koll på förstapartsdatan.

Sju mediebyråexperter från Group M, OMD, Dentsu Aegis, Adon, Tre Kronor, UM och Bizkit Havas ger sina bästa råd till både annonsörer och mediehus i den snåriga cookiefrågan.

Ämnen i artikeln:

CookiesMartech och adtechDigitala temaveckorBizkit HavasOMDGroup MDentsu AegisTre Kronor MediaAdon

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Klockan klämtar för tredjepartskakan. Utfasningen har pågått under fler år men det är Google Chromes utfasning av tredjepartskakor som i synnerhet kommer att vända upp och ned på marknadsföringsbranschen.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev