Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Conversionista satsar på experience design

Publicerad: 16 Oktober 2019, 12:25

Till vänster Andreas Andersson, ansvarig för Conversionistas nya satsning. Till höger Özgur Sel, managing director.

Foto: Conversionista

Konverteringsbolaget Conversionista startar enhet för experience design.


Ämnen i artikeln:

Curamando

Den nya satsningen innebär att Conversionista, som riktar in sig på digital konverteringsoptimering, utökar sitt erbjudande. 

Bolaget ska också hjälpa kunder att skapa nya kundupplevelser, förklarar Andreas Andersson, som ansvarig för uppväxlingen inom experience design.

- Kärnan i satsningen är att kunna erbjuda våra kunder analys och designmetodik i ett gemensamt tillvägagångssätt. På så vis kan vi skapa kundupplevelser som driver tillväxt på riktigt – något vi sett skapar stort värde hos våra kunder idag, säger han i ett pressmeddelande. 

17 av Conversionistas 43 medarbetare jobbar redan i dag på den nya experience design-enheten. Dessutom ska det rekryteras både senior och junior kompetens inom tillväxt- och produktledning, research samt UX- och tjänstedesign.

– Det nya erbjudandet passar perfekt in i Conversionistas tillväxtresa. Vi är bäst på data-driven optimering. Nu bygger vi vidare och blir bäst på data-driven produktutveckling, vilket vi är övertygade kommer vara oerhört värdefullt för våra kunder, säger Özgur Sel, Managing Director på Conversionista.

Conversionista ägs sedan 2017 av konsultbolaget Curamando.

LÄS MER: Curamando köper Conversionista 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Curamando

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.