Digitalt
Contentsatsning ska få Vården.se att fördubbla omsättningen
Publicerad: 19 november 2020, 06:32
Staffan Gustavsson är vd för och medgrundare av sajten och plattformen Vården.se som nu bland annat satsar på vårdrelaterat content för att driva trafik. Foto: Vården.se
Med en finansiering på 8 miljoner kronor ska Vården.se nu fördubbla antalet anslutna vårdgivare liksom omsättningen på ett år – bland annat med draghjälp från inhouse-producerat content och på sikt även med native-content från vårdgivare. Hittills har dock sajt-trafiken vuxit organiskt. Rena annonser på sajten för och från vårdbolag kan också bli aktuellt längre fram, enligt Staffan Gustavsson, medgrundare, delägare och vd för Vården.se.
Vården.se är en sajt och plattform där privatpersoner kan söka fram och jämföra vårdgivare, samt boka tid hos exempelvis läkare, tandläkare och naprapater. Totalt samarbetar bolaget bakom sajten med 700
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.