Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Comhem släpper Judit & Judits houselåt på Spotify

Houselåten i Comhems senaste reklamfilm med Judit & Judit släpps på Spotify.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 18 September 2014, 12:32
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:28

Ämnen i artikeln:

Comhem

Låten "Drop the 50", producerad av Adam Rickfors, släpps på Spotify och Itunes i samarbete med Universal. Låten är med i Comhems senaste reklamfilm där Judit & Judit är house-dj:s.

– Det är på allmän begäran. Vi har fått mycket förfrågningar om låten, vem som har gjort den och var man kan hitta den. Så vi kände att det är klart att vi ska släppa den som en riktigt låt. Universal hade också plockat upp det, säger Jonas Tränk, marknadschef på Comhem till Dagens Media.

Låtsläppet är framför allt en kul grej, men också en signal på att Comhems varumärke attraherar målgruppen, menar Jonas Tränk.

– Det är jättekul att vi kan vara så intressanta och relevanta och ha en låt som den här unga målgruppen gillar. Det är bara positivt för vårt varumärke. Det är jättekul.

Bakom reklamkonceptet Judit & Judit står byrån King.

Ämnen i artikeln:

Comhem

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.