Digitalt presenteras av:

Coca-Cola flörtar med gamers på Dreamhack

Dreamhacksponsorn Coca-Cola flörtar med gamers i en ny viralfilm framtagen under datorspelsfestivalen. Till sin hjälp har de spelkommentatorn Madeleine ”MaddeLisk” Leander.

I går avslutades datorspelfestivalen Dreamhack med finalen i Starcraft. För att ytterligare aktivera sitt sponsorskap av festivalen släppte Coca-Cola kampanjfilmen "Dela en Coke med MaddeLisk" som nu fått spridning i de sociala medierna.

Madeleine "MaddeLisk" Leander är en av Sveriges främsta StarCraft2-stjärnor och agerar även spelkommentator.

I filmen erbjuder Madeleine Leander sin brittiske kommentatorskollega Shaun ”Apollo” Clark att dela en flaska Coca-Cola som även har hans namn på etiketten.

– Filmen har fått cirka 30 000 visningar på Youtube. Den har även fått stor spridning i de forum som spelarna är aktiva på, säger Maria Hazard på kommunikationsbyrån JMW kommunikation till Dagens Media.

Hon fortsätter:

– Det är framför allt kul att se att så många är positiva till att Coca-Cola väljer att göra en grej riktad till spelvärlden och det är en tjej i videon.

Filmen är framtagen av JMW kommunikation.

Se filmen här:

Helen Preutz

Publicerad 2013-06-19 07.44Uppdaterad 2015-12-06 13.42

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: