Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Coca-Cola flörtar med gamers på Dreamhack

Dreamhacksponsorn Coca-Cola flörtar med gamers i en ny viralfilm framtagen under datorspelsfestivalen. Till sin hjälp har de spelkommentatorn Madeleine ”MaddeLisk” Leander.


Publicerad 2013-06-19 07:44
Uppdaterad 2015-12-06 13:42

Ämnen i artikeln:

Dreamhack

Dela artikeln:

I går avslutades datorspelfestivalen Dreamhack med finalen i Starcraft. För att ytterligare aktivera sitt sponsorskap av festivalen släppte Coca-Cola kampanjfilmen "Dela en Coke med MaddeLisk" som nu fått spridning i de sociala medierna.

Madeleine "MaddeLisk" Leander är en av Sveriges främsta StarCraft2-stjärnor och agerar även spelkommentator.

I filmen erbjuder Madeleine Leander sin brittiske kommentatorskollega Shaun ”Apollo” Clark att dela en flaska Coca-Cola som även har hans namn på etiketten.

– Filmen har fått cirka 30 000 visningar på Youtube. Den har även fått stor spridning i de forum som spelarna är aktiva på, säger Maria Hazard på kommunikationsbyrån JMW kommunikation till Dagens Media.

Hon fortsätter:

– Det är framför allt kul att se att så många är positiva till att Coca-Cola väljer att göra en grej riktad till spelvärlden och det är en tjej i videon.

Filmen är framtagen av JMW kommunikation.

Se filmen här: <iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/oCSUqFXD4hk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Helen Preutz

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.